26 Haziran 2016 Pazar

Hatice Kadar Kafanıza...

Şuraya uzunca bir yeter yazmak istiyordum aslında sayın okuyucu.

Biliyor musunuz yoksa şimdi mi öğreneceksiniz bilmiyorum ama benim adım Hatice

İyi güzel pek de severim adımı.

Ya ama yeter ya  şimdi atarlandığım yerlere geliyorum:

Bir aralar Çok Güzel Hareketler Bunlar diye bir program vardı. Orada epey popüler bir hıyarlı baba tiplemesi vardı işte yanılmıyorsam sonradan ona partner yazdılar oynayan Büşra Pekin işte o tiplemenin adı Hatçeydi.

İşte güya komik olsun diye kıza bıyık çizmişler. Kaşları da birleştirmişler falan. Ama niye adı Hatçe neden yani ya  ekrana ne zaman çıksa sinir krizi geçiriyordum ben.

Bugünde Zeynep Çamcı olacak kişinin instagram hesabına baktım. Yav birde ne göreyim snapchatte böyle birbirinden zattirik şeyler var ya işte yüzünü şekilden şekile soktuğun falan onu kullanıp saçma salak snap atmış evet adına da Hatçe demiş hatta birden fazla atmış öyle snap güya yüzünü abuk sabuk şekle sokunca Hatçe oluyor. Ay hakaret edeceğim zor tutuyorum kendimi ya bir çıktırın gidin ya. Gerçekten çok sinir oldum.

Yani ismi gerçekten Kezban olan kişileri şimdi daha iyi anlıyorum ne büyük terbiyesizliktir Allah aşkına.

Ay daha fazla yazamıyorum yazdıkça daha da sinirleniyorum çünkü.


25 yorum:

  1. İsmin çok güzel. Hatice, İlk müslüman kadın.
    Herşetini Allah yolunda harcamış kadın.
    Bütün müminlerin annesi olan kadın.
    Boşver, Hatçe desinler, Senin adın Hatice arada dağlar kadar fark var :)
    Hem ayrıca bu tip isimleri itibarsızlaştırmaya çalışyorlar.
    yıllarca Şaban ismiyle çok dalga geçilmiş mesala. Salak anlamında kullanılmış. Halbuki Peygamber Efendimiz (sav), Şaban benim ayım diyor :)

    Buna bir sürü örneği var. Vasıfsız insanlar neden sanatçı oluyorlar anlamıyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ismimi çok seviyorum komşum hele öyle muhteşem bir kadınla aynı adı taşıdığım için ayrı bir seviniyorum.

      Evet haklısın o itibarsızlama kampanyasına pek de farkında olmayarak katılmıştım ama artık yapmayacağım.

      Değil mi ya pabucumun sanatçıları :D

      Sil
  2. Haklısın.
    Hem de çok.
    İsimlere kişilik, karakter yüklenmesini bende çok hoş bulmuyorum. Sonuna ''su'' eklenen kız isimleri de şu an twitter da orda burda yerden yere vuruluyor. Arkadaşım var bengisu kız artık su ekini tamamen çıkardı hayatından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar hangi hakla yerden yere vuruyor anlamıyorum. İnşAllah o kişilerinde isimleriyle dalga geçilir de anlarlar anyayı Konyayı sinir oluyorum gerçekten kimsin de böyle bir hakkın oldu senin.

      Arkadaşın için kötü olmuş üzüldüm gerçekten hep o hadsizlerin yüzünden.

      Sil
  3. Öyle düşünmeyin, bence isminiz dünyanın en güzel ismi.. Zira dünyanın en güzel insanının eşinin adı ile şereflendirilmişsiniz. Benim nezdimde Hz. Hatice çok başka bir yerdedir. O, gerçekten mükemmel bir eştir. Kimsenin kendisine inanmadığı hatta kendisinin bile kendisinden emin olmadığı bir zamanda eşine "Üzülme, Allah seni utandırmaz" diyerek destek olmuş, malıyla canıyla hep yanında durmuş bir hanım Hz. Hatice.. Hz. Aişe ki Hatice'yi kıskanır "Ya Rasulullah, Hatice öldü ben ise senin yanındayım, ondan daha genç ve güzelim ama sen hep onu anıyor onu asla unutmuyorsun" diye kıskançlığını beyan ederken Peygamberimiz " Hatice başka. O, hiç kimse benimle değilken benim yanımda olan bana destek olandı. Onun yerini kimse dolduramaz" şeklinde düşüncelerini ve duygularını ifade etmişti.

    Geçenlerde bir yaşlı dedenin videosu olay olmuştu. Hanımının adı Hatice. Hatice öleli tam 1905 gün olmuş. Tek tek saymış amcamız. Nasıl saymam diyor, sayılmayacak bir Hatice değildi ki o..

    Zannımca Hatice'ler başka oluyor.. Bence siz de onlardan birisiniz.

    Ne yazık ki Türk Televizyon ve sinema tarihinde çoğu zaman kasıtlı olarak yapılan bir beyin yıkama etkinliğidir bu. Şaban mesela ne mübarek bir isimdir. Genelde kötü, saf, köylü vs.. karakterlere islami temeli olan isimler verilir ve o isimlerin değeri zedelendirilir.

    Siz bunlara fazla takılmayın ve isminizi bir gurur vesilesi olarak taşıyın.
    Olur da "Hangi Hatçe" diye sorarlarsa Hz. Hatice dersiniz.. Kapak yuvarlanır şişesini bulur.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben adımı çok çok seviyorum hele öyle mübarek ve muhteşem bir kadının adıyla aynı olması inanın tarifsiz bir mutluluk. Hatta bu konuya bu yüzden fazlaca takıldım sanırım.

      Çok haklısınız ve evet güzelcede amaçlarına ulaşmışlar gibi. Rabbim bildiği gibi yapsın hepsini bugünün diğer tarafıda var sonuçta.

      Ay gerçekten kapaklık bir cevap İnşAllah başıma gelmez ama gelirse mutlaka kullanacağım bu sözü çok teşekkür ederim sayenizde daha bir hafiflemiş hissediyorum :)

      Sil
  4. haklısın komşumcum çak bi beşlik : D Şu insanların isimlerle diğer insanları ötekileştirmesinden nefret ediyorum . Kendi kafalarında olmayana kendilerinden farklı davranana ,kendi doğrularına uymayanlara hemen bir isim yapıştırıyorlar. Bir ara cidden kafayı takmıştım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen komşum. Birde bu böyle salih isimleri lekelemeye çalışıyorlar belki bu dünyada istekleri oldu ama yarın mahşerde sorulacak hesabı o yüzden fazla takılmamaya çalışıyorum Rabbim bildiği gibi yapsın İnşAllah.

      Sil
    2. İnşAllah iş oraya kalmadan akıllanırlar komşumcum da başkalarını da sinir etmezler ne diyeyim :)

      Sil
  5. Aman Hatice'cim, takıldığın şeye bak. Benim adımla da binbir türlü alay ediyorlar. Var mı nazo gibisi jingılını az duymuyorum üstelik şimdiye kadar adaş olduğum onlarca köpekle tanıştım akjshfklsjdf Hatice ismine antepliler hayve der biliyor muydun? :) Bazı isimler çok sağa sola çekilmelik, esnek oluyor. Benim adım da öyle, alıştım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya böyle tatlı tatlı takılsa millet art niyet olmadığını bilsem tamam ne ala ama bu resmen ismin asıl sahiplerine yapılan hakaret.

      Mesela bir türkü var ''Hatçem çayları yaptın mı şekerini kattın mı?...'' diye arkadaşlarım bir ara ne zaman bana oturmaya falan gelseler bu türküyü söylerlerdi hah mesela bende gülüp geçerdim. Ama bu duruma gülemiyorum komşum ya

      Neyse seni örnek alıp takmamaya çalışacağım artık napayım :)

      Sil
  6. Aman ya insanlar böyle dalga geçince hayatta kendilerine bir yer bulduklarını düşünüyorlar, kendilerini komik sanıyorlar. Sen boşver gitsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi bu galiba komşum. Kendi terbiyesizlikleri.

      Sil
  7. Allah aşkına taktığın şeye bak :) komşum boşversene yaa senin isminin anlamı yeter. Onlar anca dalga geçedurur. Bu arada ismini ilk kez öğreniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık sinirlenmemeye çalışıyorum canım ama yinede sinirleniyorum özellikle kendi adıma değilde o mübarek kadına hakaret ettikleri için.

      E memnun oldum ama ben senin adını bilmiyorum bak :)

      Sil
    2. boşver be komşum benim adımı kimse bilmiyor zaten. gizli olmayı severim ;)

      Sil
    3. Gizli kalmak iyi aslında yalnız adını kulağıma söyleyebilirsin :D

      Sil
    4. Bak kulağına söylüyorum kimse duymasın adım Seher 😁

      Sil
  8. Ay ne kaba ve terbiyesiz bi yaklaşım ya.Hassas olduğum konulardan biridir isim.Benim ismim Sare ve fare denen sevimli hayvanla bazn bir tutuyolar kriz geçiriyorum. O yüzden seni çok iyi anlıyorum. Takma kafana kendi terbiyesizlikleri. Acısı başka yerden çıkar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kendi terbiyesizlikleri komşum. Takmamaya çalışıyorum artık ne kadar oluyorsa.

      Bence de bir yerlerden acısı muhakkak çıkar.

      Sil
  9. Hoş değil hakkatten insanların adıyla dalga geçilmesi. Benim ismimle değil de uzunluğuyla dalga geçiliyor, 3 tane adım var da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta şaşırmıştım üç tane adım var deyince ama sonradan hatırladım bir postunu okumuştum oradan biliyordum aslında :D

      İnsanlar zaten dalga geçsinde gerisi önemli değil. İsmin uzunluğu da olur bu mübarek kişilerin adı da olur ama kendi terbiyesizlikleri

      Sil
  10. İsminizle gurur duyun ve kimseye aldırmayın. Zira Peygamber efendimizin sav en sevdiği zevcesinin, mübarek bir hanımın ismini taşımaktasınız. Zaten bunlar hep kasıtlı yapılıyor. Bakarsanız hep mukaddesatla dalga geçiliyor. Allah c.c. bunlara hakettikleri muameleyi yapacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış bir intiba mı bıraktım yazımda bilmiyorum ama ben ismimden Elhamdülillah çok çok memnunum.

      İnşAllah layıklarını bulurlar.

      Sil

Hoş Geldin O Kadar Geldin Yorum Yap Öyle Git :DD

Tasarım:Sawako Kuronuma