4 Şubat 2016 Perşembe

Pire İçin Yorgan Yakmayalım

Pire için yorgan yakmak deyimini bu yazımı okuyan kişi muhakkak biliyorsundur.

Aslında lafa sondan başladım. Anlatmak istediğim şu:

Alıntı
Arkadaş ilişkilerimde birisi kalbimi kırsa ve bunu yapan sevdiğim bir arkadaşımsa bana yaptığı o kalp kırıcı hareketi yada sözü hemen kendi içimde ''Aslında öyle demek istememiştir.'' yada ''Böyle davranması normal olabilir.'' gibi iyi anlamlar yükler ve kendi kendime karşımdakinin ruhu duymadan affederim.

Hatta tek sefere mahsus değil bir kaç kere daha benzer durumlar yaşanırsa yine üstte yazdığım tepkiyi veririm.

Ama artık patlama noktasına gelince ufacıcık bir şey bile beni ateşler ve patlarım sonunda da ''Pire için yorgan yakan'' kişi olurum.

Aslında böyle davranmam iyi bir şey değil. Hem düşünüyorum da demek ki gerçekten
karşımdakini affetmemişim eğer öyle olsaydı en son yapılan hareket yada söz o kadar batıp beni patlatmazdı. Galiba affettim adı altında içimde bir yerlerde biriktiriyorum sonrada en alakasız bir şekilde ortaya saçıyorum içimdekileri.

Çözüm bence kırıldığın ilk an seni kıran arkadaşınla konuşmak mutlaka yalnız kaldığınız bir zaman olur o zaman sizde kırıcı olmadan sorunun ne olduğunu sorarsınız ha bu her zaman çözüm müdür bilemem.

Peki bu tarz bir durumda siz ne yapıyorsunuz? Yazarsanız çok güzel olur :D

16 yorum:

  1. Ben hiçbir zaman kendimi ifade edemiyorum yahu. "Bak şunu yaptın kırıldım, üzüldüm. Haberin olsun." konuşması hiçbir zaman yapamayacağım konuşmalardandır herhalde. Umarım ilerde değişir bu huyum. Çünkü affettik ya da "amaaan" dedik sanıyoruz ama biriktikçe birikiyor ve istemeden de olsa karşı taraftan soğuyoruz ya da böyle bi anda patlıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen haklısın komşum. Affettiğimizi yada ''Amannn'' diye sallamadığımızı düşünsek de sadece kendimizi kandırıyoruz o kadar.

      Bende o tarz bir konuşma hiç yapmadım. Bundan sonra da yapar mıyım emin değilim :)

      Bu arada hoş geldin bloguma :)

      Sil
  2. Ayy tam benim düştüğüm durumlar yahu. Ben de hep o kişi olurum. Olmamak için artık tepkimi şaka yollu veriyorum. Mesela blogda new york diye bahsettiğim bi arkadaşım var ve kendisi fazla açık sözlü, bazen de tam baltalı ilah, resmen heves kaçırıyor. Sonra ben düşüncesizsin deyince sorun oluyor... Neyse ben de new york öyle yapınca artık "neyse new yorkcum seni de böyle kabul ediyoruz" deyip sırıtıyorum. Hem takmamış oluyorum hem laf soktuğum için içimde kalmıyor hem de o gıcık olduğumu anlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beklemedigim kisilerden boyle tepkiler alinca o zaman boyle davraniyorum yoksa normalde sozumu sakinmam :)

      Sil
  3. Senin yaptığının aynını yapıyorum desem o.O Bir insan için bir tahammül sınırım vardır o sınıra kadar herşeyi sineye çekerim ama tahammülüm bittiği an ufacık şeyde gemileri yakarım. Sen yorganı ben gemileri yakıyorum yani aynı şey, dönüşü yok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh ikiziyiz zaten sasirmadim komsu :) Ama boyle yapinca hakliyken haksiz duruma dusuyoruz :/

      Sil
  4. Ben yorganı çoktan ateşe verdim :D

    YanıtlaSil
  5. Aslında bir şeyleri içimizde hallettiğimizi düşünmek yanlış. O an söylenmeli bence neden söyledi, yaptı, etti. Affedebiliyorsak bile en azından karşımızdaki hatasını bilebilir ve tekrarlanmaz. Önceden ben de bu hataya düşüyordum ama artık bir konuya takılırsam söylüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala konusamiyorum komsum aslinda anlastik arkadaslarla ama ne bileyim yinede soyleyemiyorum arkadaslarda bana soyleyemiyo zaten :)

      Sil
  6. Kırıldığım yada sinirlendiğim kişiyi ben affeder miyim... aslında kin tutmam içimde ama o kişiden uzaklaşırım. İstemeden oluyor aslında bu uzaklaşma işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İste ben hemen uzaklasamiyorum ama bu cok sevdigim kisiler olunca o kadar sevmiyorsam hemen silerim bende :)

      Sil
  7. açıkçası benim de çok sevdiğim biriyse ben de senin gibi düşünürdüm ancak ben gidip hemen olayı arkadaşımla konuşup halletmeye çalışırdım eğer bana kesin bir cevap veremiyorsa ya da beni rahatlatacak bir cevap veremiyorsa ne kadar üzülsem de içimde kırgınlığı kalır onu bu seferliğine affederim ve bir daha yapmaması için uyarırdım yok ama aynı hatayı bir daha yaparsa silmek en mantıklısı anlaşılan o benim ya da senin komşum gerçekten dostun değilmiş ben böyle anlarım açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben konuşamıyorum komşum ya :/ Sanırım o yüzden üç dört kere kendi içimde af ettim diyorum bilemiyorum ya ama aslında affedemiyorum demek ki çünkü beşinci hatada diğer hataları da aklıma geliyor ama kavgada onlardan bahsetmeyince ''Pire için yorgan yakıyor'' oluyorum :/

      Sil
    2. bence konuşmalısın komşum içinde ne tedirginlik varsa hepsini yüzüne kus :D konuşamıyorum diyorsun yaa yüzüne bakma tavana bak :) kız kardeşim kavga ederken öyle yapıyor böylelikle ağzına geleni söyleyebiliyor :D

      Sil
    3. heheh iyiymiş. İnşAllah böyle şeyler olmaz ileride ama olursa konuşmayı deneyeceğim komşum :))))))

      Sil

Hoş Geldin O Kadar Geldin Yorum Yap Öyle Git :DD

Tasarım:Sawako Kuronuma