11 Şubat 2016 Perşembe

Merakımdan Soruyorum

Birkaç saat önce bir bloggerın kıskanmak hakkındaki postunu okudum.

Yazının bir bölümünde kıskanmayı kişinin kendine ve karşısındaki kişiye güvensizliğinden kaynaklandığı için ortaya çıktığı yazıyordu. (Bu kısım kafama takıldığı için burayı aldım)

Genelde kıskanmayı ilkel bir davranış olarak görenler bu cümleyi kurarlar.

Hep merak etmişimdir. Mesela bir ofiste çalışıyorsunuz ve hoşlandığınız biri var tam açılacakken sizinle aynı bölümde çalışan başka biriyle sevgili olduğunu öğrendiniz.

Onları her yan yana yada  ne bileyim birbirlerine kur yaparken gördüğünüzde ortaya çıkan duyguya ne ad verilmeli? Bu da kıskanmaya girmiyor mu?

Bu konuda bende böyle böyle düşünüyorum diyen varsa yorum bırakabilir mi? Aydınlatın beni :DD

15 yorum:

  1. Bence kıskanma; senin sahip olabileceğin bir şeye başkasının sahip olduğu ya da olabileceği ihtimaline dahi katlanamamadır. Hani senin verdiğin örnekle değerlendirirsek, iç ses o kızı boğazlayıp, o oğlanın da ağzına küreği indirmek isteyebilir ve bu tam olarak kıskanmadır.
    Alıntı kısımda demek istenilen bence kişinin kendine güvensizliği bölümü o çocuğa sahip olan kızı kıskanmaktır. Başkasına olan güvensizlik ise; mesela o çocuğun senin sevgilin olduğunu düşün ve onu etraftan kıskandığını, işte tam burada başkasından kıskanıyorsun çocuğu ve burada çoğunlukta başkasına güvensizlik kısmen de kendine güvensizlik var. Alıntıdaki söz fazla özet olmuş bence.
    Farklı görüşleri merak ettim bu konuda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hım haklısın komşum. Ama kendimden düşünürsem bende de kıskançlık var. Yani umurumda değilmiş gibi davransam da aslında umursuyorum. Halimiz vahim galiba :)

      Sil
  2. Kıskanmak ilkel değil bence en azından sevdiğini kıskanmak olmasa gerek. Ama mesela ay o çok başarılı ben neden değilim ya da o güzel ben niye değilim, onun parası var ben de niye yok gibimsi şeyler ilkel geliyor bana da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen komşum :) İlkellik kısmı bence kıskandığın kişinin ayağına kaydırmak ne bileyim eğer sevgililer ise ayırmaya çalışmak bence :D

      Sil
  3. Valla canım ofis kısımlarını ben bilmem de , ben istanbul'a da kendime de güveniyorum ama kıskanıyorum o ne olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh senin durumun ''Ben sana güveniyorum ama çevreye güvenmiyorum.'' klişesini hatırlattı komşum :D

      Sil
    2. Hahah haklısın valla komşum aynen öyle oldu :D

      Sil
  4. Ben her şeyi kıskanırım :) Sevgili, anne, baba, arkadaş, son şeker :D bana ne demeli o zaman. Çok güvensizim değil mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Senin durumun içler acısı o zaman komşum :DD Ya kıskanmak bence dozunda olunca güzel insan sevdiğini kıskanır o kadar değil mi ama? :)

      Sil
  5. Biz bu konuyu dil anlatım dersinde de konuşmuştuk. Bilmem güvensizlikmiş falanmış filanmış dedi hoca ama ben senin düşündüğün gibi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşa komşum aklın yolu bir :)

      Sil
  6. Ben kıskanıyrum. Mesela gitmek isteyip para yokluğundan gidemediğim ülkelere giden herkesi kıskanıyorum. Bunun nesi ilkellik be. Bildiğin parasızlık :D Fakir lady :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir fakirde burada komşum :D Aynen bende kıskanıyorum ya :/

      Misal YKM de bir kadın vardı. Bilmem kaç tane ayakkabı seçip, ''Evimin adresini biliyorsunuz ... bey yollarsınız'' demişti.

      Bir de bir ünlü vardı iş yoğunluğu nedeniyle dünya turunu ertelemiş dedim adamdaki lükse bak benim hayal ettiğim bir şeyi sanki ekmek alır gibi sonra alırım diye elinin tersiyle itmiş. Valla ilkellikse ilkellik çok kıskandım :DD

      Sil
  7. komşum bence bu olaya kıskanmanın k'sı bile denemez kıskanmak daha farklı yaw :) ben bu olaya acı çekmek üzülmek derim kıskanmak da neymiş canım!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Bak buda farklı bir bakış açısı ama kimisi işi kıskanmaya götürüp, hoşlandığı kişi ile sevgilisini ayırmaya çalışıyor :///// :DD

      Sil

Hoş Geldin O Kadar Geldin Yorum Yap Öyle Git :DD

Tasarım:Sawako Kuronuma