17 Haziran 2015 Çarşamba

Tahattur

Alıntı


Alnımdaki bıçak yarası

Senin yüzünden;

Tabakam senin yadigarın;

''İki elin kanda olsa gel'' diyor.

Telgrafın;

Nasıl unuturum seni ben,

Vesikalı yarim?

Orhan Veli Kanık

Geçen bu şiiri Vesikalı Yarim filmini izlediğim sitenin yorum kısmında gördüm ve nedense çok etkilendim. Kimin için yazılmıştı bu şiir? Şairin çok etkilendiği bir aşk hikayesini dinledikten sonra mı çıkmıştı ortaya? Yoksa bizzat kendi öyküsünü mü gizlemişti bu mısralara?

Nedense çok merak ettim. Üstte sorduğum sorulara cevap verecek birileri yok mu? :D

Ben etkilendim diyedurayım. Meğer tek etkilenen ben değilmişim. Filmin senaristi Sefa Önal da çok etkilenmiş ve bu şiirin filmini yapmaya çalışmış. Yalnız ne olmuş tam bilemiyorum ama bu senaryo yarım kalmış. Sonrasında da Sait Faik Abasıyanık'ın Menekşeli Vadi öyküsü senaryolaşmış ve ortaya Vesikalı Yarim filmi çıkmış.

Filme gelecek olursam; Türkan Şoray hayranı olarak izlemekte geç kaldığım bir film. Yani aslında filmi çok beğenmedim. Tekrar tekrar izleyeceğimi sanmıyorum. Yalnız gazinolu filmlerin çıkışı bu filmden sonra olmuş diye okudum bir de Sultan'a Altın Portakal ödülü verilmiş. 

Ayrıca bu filminden sonra Düğün ve Seninle Ölmek İstiyorum filmleri çekilmiş. Bu filmler ''İmkansız Aşklar'' üçlemesiymiş. Sıra Düğün Filminde Seninle Ölmek İstiyorum filmini beğenmiştim :) 

Bir de sanırım bu üç filmde de baş roller Türkan - İzzet ikilisi :)

4 yorum:

  1. bayılırım izzet günay hastasıyım artı bu filmin;
    -Çok eskiden rastlaşacaktık repliği düşündükçe beni ağlatır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediğim fotoğraf o repliğin geçtiği sahneden sanırım :D Bende Cüneyt Arkın'a ayrı bir sempati besliyorum. Sananeyse dimi :D

      Sil
  2. Sen neredesin ozledik yazilarini :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım canım ama Ramazan da pek yazı giresim olmuyor nedense :(

      Sil

Hoş Geldin O Kadar Geldin Yorum Yap Öyle Git :DD

Tasarım:Sawako Kuronuma