3 Haziran 2015 Çarşamba

Sinir Oluyor ve Anlayamıyorum Seni Ey İnsanlık

Fark ettim de herkes bir farklı bir cins. Efendime söyleyeyim böyle bir deli. (Yalnız bu söylediklerim iltifat anlamında hani çok çalışkan birine inek denmesi gibi)

Mesela wattpad gibi bir site olsun, facebook, blog işte aklınıza neresi gelirse insanlar kendilerini tanıtırken yada yazarken hemen ben böyle cins bir insanım diyorlar. Sıradanım diyenine daha rastlamadım sanırım.

Bir gün feyste gezerken birinin profiline girdim kız yamaç paraşütü yapmış onun fotoğraflarını atıyor işte fotoğrafın üstün de de ''Naçizane çılgınlığımız'' gibi bir şey yazmış he canım he zaten ilk sen yaptın yamaç paraşütünü.

Yani karakter olarak herkeste farklılık var elbette ama  herkesten farklı olmak böyle değil. Mesela on kişiden onunun da ''Yapmam'' dediği şeyi yapmaktır farklılık yada herkes aynı şeyi düşünürken olaya farklı bir bakış açısıyla yaklaşmaktır. Herkesten farklı olmakla, herkes birbirinden farklıdır arasında fark var sayın okuyucu haksız mıyım?

Alıntı

Şaka şaka :P


Bir de kendini öven yere göğe sığdıramayan insanlar. Mesela çevremde var şakasına falanda değil ha ciddi ciddi övüyor kendini senden de tasdik bekliyor.

Ben karakter olarak bir insanı övmeyi pek sevmem (Yani Peygamberler, Ehli Beyt, Sahabeler vs hariç) Durmadan benden tasdik bekleyen o insanlara şaka yollu laf sokarım ki kimsenin kalbi kırılmasın :DD

Bir de tam tersi kendini başkasıyla kıyaslayıp, ''E onda boy var'' ''E onda bu var'' deyip kendini yeren insanlara da sinir oluyorum. Nesi senden üstün o kişinin. Diyorum insan kendinden bu kadar mı habersiz olur. Anlayamıyorum ama çokça sinir oluyorum.

Bende şakasına kendimi överim yada yererim ama ciddi ciddi hiç böyle bir şey yapmadım. Belki zamanında yaptım bilmiyorum. İnsan ölçülü olmalı boşuna dememişler her şeyin fazlası zarar diye

Öyle işte sayın okuyucu ne yazacaktım yazı nereye kaydı :DD

32 yorum:

  1. Ben muhteşem bir insanım. Bir hamaratırım bir hamarat parmak yer temizlik yaptığım yere bal dök yala :D
    Ya böyle değilim hala yatak toplamıyorum diye azar işitiyorum ama böyleleri var ya. Ben gördüm kıskandım oğlum olsa gelin olarak alırım dedim içten içe :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahha çok hoşsun komşu :D

      Ben dağınık ve bazı konularda (işte aldığım bir şeyi yerine koyma konusunda :D) unutkanım. Bu yüzden annemden hep azar işitirim :D

      Sil
  2. Aynı düşünüyoruz :D açıkcası bu konu hakkında ben de yazmayı düşünüyordum :D Sen önce yazmışsın iyi olmuş anca bu kadar anlatılırdı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya insan telepati yoluyla söyler aşk olsun komşu :DD

      Ayy utandırıyosun beni çok teşekkür ederim canım :DD

      Sil
  3. evet ya hepimiz farlı çılgın filan görünmek istiyoruz nedense de mi hepimiz aynı olduğumuz için olsa gerek he :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de komşum. Ama herkes bir farklı olma çabasında gerçekten. Ama mesela hadi şunu yap deyince geri çekiliyorlar hani farklıydın dimi ama? :D

      Sil
  4. Ben sıra dışılılığım okulda 0.7 uç yerine 0.5 kullanmamdır. gerisi hikaye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahha benim de bir kıza göre ince işlerde (yani bir şeyi süsleme vs.) elimin yatkın olmaması sanırım :D

      Sil
  5. Yaa çok çok haklısın. En uçlarda yaşıyorum modundan nefret ediyorum yahu. Sürekli kendini fatklı gören ve bunh diğerlerinin gözüne sokmaya çalışan insanlara cidden uyuz oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sinir oluyorum komşum hadi diyelim farklısın da banane yani acaba ''Ay sen çok farklısın, özelsin'' gibi iltifat mı duymak istiyorlar acaba eğer öyleyse yanlış adresteler :DD

      Sil
  6. Merhabaaa. Seni mimledim,haberin olsun. :)

    http://asliseymen.blogspot.com/2015/06/zor-begenirim-mimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende şimdi yapıcam komşum :DD

      Teşekkür ederim bu arada :DD

      Sil
  7. Merhaba, blogunuzu çok beğeniyorum :) Yorumuma gelirsek söylediğiniz gibi ben de kendimi övmeyi sevmem, hem iltifat karşıdaki insandan gelince güzeldir ve gerçektir. İnsanın kendisini övmesi sahteliktir, kandırmacadır diye daha düne kadar düşünürdüm. Ama fikrimi değiştirdim daha doğrusu değişmeme insanlar neden oldu, sağ olsunlar:)
    Ben kendimi onlar gibi durup dururken övmediğim için, kendimce mütevazi yorumlar yaptığım için, insanlar beni de değersiz gördüler.
    Bana birçok kişi yanlış yaptı ve hayatımdan çıkardım. En sonunda artık fikrimi değiştirmek zorunda kaldım, evet, hala kendimi durup dururken övmeyeceğim ama bir şey olduğunda mütevazilik yapmayacağım, tepki vereceğim.
    En basitinden şöyle bir örnek vereyim, birisiyle tanışmıştım, ben insanlara iyi davranmayı severim, güler yüzlü davranırım ama ne kadar yanlış yaptığımı anladım. O kişi bana bir gün 'sen çok iyisin, nasıl öğretmen olacaksın, liseliler de zordur' dedi. Ben de çok sinirlenmeme rağmen gülüp geçmiştim, bu ve binlerce örnek sayabilirim size. Ayrıca başka bir arkadaşım da hep beni küçümsüyordu, başka bir insan gördüğünde becerikli, güzel, bir şeyi başarmış vb. nedenlerden dolayı insan gördüğünde bana dönüp ''Eda biz niye böyle değiliz ? '' gibi şeyler söylerdi, ben de bozulurdum ama tepki verirsem kibirli olurum, kendini övmüş olurum gibi nedenlerden dolayı susardım, hem isterdim beni o övsün, daha doğrusu karşımdaki insanlar övsün, kendimi övmeyeyim, çünkü kibirli insanlardan nefret ederim, onların seviyesine düşmeyeyim.
    Sonra ne mi oldu, bunu başaramadığım gibi tepki vermediğim için, alttan aldığım için, kendimi övmediğim için insanlar beni zararsız, saf, değersiz, kolay, vur ensesine al ekmeği modunda gördüler ve yaklaştılar ve davrandılar.
    Sonuç; şu an yalnızım, bütün arkadaşlarımı sildim, görüşmüyorum ve bir daha mı diyorum tövbe:)
    Ben tepki verseydim, kendimi övseydim böyle olmayacaktı. Beni de değerli göreceklerdi. Hatta onların bana bakışı bana da geçti, özgüven o kadar düştü ki, aynaya bakmak bile istemiyorum, sadece güzellik anlamında değil, her şeyde , bu yüzden ağzım öyle bir yandı ki bir daha birisiyle tanıştığımda hep iyi olmayacağım ve tamam, kendimi durup dururken övmeyeceğim ama bir şey oldu mu duruma göre kendimi övmeyi de seçeceğim. Buna mecburum, mecbur etti hayat, beni de kendilerine benzettiler, ama yapmazsam bunları bugünkü gibi psikolojim hep bozuk kalacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim. Blogumu beğendiğin geldiğin ve yorum bıraktığın için :)

      Şimdi yazımda da dedim her şeyin fazlası zarar diye. İnsan fırsatı eline geçti mi kendini övmeli abartmadan ama. Çünkü öz güven için kendini motive etmek için bu şart diye düşünüyorum. Yalnız dediğim gibi abartmadan ve karşındaki insanı rahatsız etmeden. Benim bahsettiğim eline fırsat geçse de geçmese de kendini öven tipler.

      Güler yüzlü olmak iyidir. Bu zamana kadar hep güler yüzlü davrandım ve hiç kötü bir tepkiyle karşılaşmadım. Belki öğretmeni olduğunuz liseliler sizi diğer öğretmenlerine nazaran daha çok sevecekler. Tabii aradaki mesafeyi de korumak lazım. Diyorum dengeli yaşamak lazım ama maalesef çoğu zaman mümkün olmuyor.

      Bende sinir oluyorum ''Ay biz o gibi olamayız'' diyen insanlara niye bu kadar abartıyorlar bazı insanları anlamıyorum. Ama lafımı da söylüyorum ben rahatsız oluyorsam öyle susmuyorum. Sustuğum zaman varsa oda ''Ay biz o gibi olamayız'' diyen insanı takmadığım zamandır :D

      Bence güler yüzlü olmaktan vazgeçme rahatsız olduğun bir konuda da fikirlerini açıkça söyle. Çünkü şu hayatta gördüğüm şeylerden birisi de; kimin gücü kime yetiyorsa gücü yeten gücünün yettiği kişiyi ezer. Bu böyledir.

      Ay işte öyle Eda (İsmin Edaydı değil mi? :D) içini dökmene çok sevindim belki biraz olsun rahatlamışsındır. Yine beklerim; istersen saçmala, istersen içini dök, istersen öylesine konuşmaya gel. Kapım her daim açık :)

      Sil
    2. Ben de Eda hanımın yorumuna sonuna kadar katılıyorum, ne zaman gülümsesen mütevazi olsan hep küçük görülüyorsun. Ayrıca mesela birinin yaptığı komik olmayan bir espriye aırf nezaketen gülmek diye bir şey var, bu sefee sen de her şeye gülüyorsun oluyor. Ben dw bunu yaşamıştım. Biz ne kadar iyi niyetli olsak da bazıları bunu hiç hak etmiyor..

      Sil
    3. Aslında iyi niyetli olup daha güzel yere gelmen gerekirken hemde.
      Sanırım yer'mek ya da kendiniövmen gerekiyor üzerine bu şekilde gelmiyorlar. Gerçi tebessüm etmesen de suratsız diye yapıştırıyorlar ya orası apayrı.

      Sil
    4. Bana katılıp yorum yazdığınız için teşekkürler :)

      Sil
  8. Hah bir de her tanıdığı arkadaşının yaşanmışlıklarını anlatanlar var.
    Misal Dişim ağrıyor dersin; aay bi arkadaşım vardı onunda diişi müthiş ağrıyordu, yok bi arkadaşımda da böyle vardı. Nedir bunların derdi. Konuşmak için konuşmak mı kendilerini övmek için arkadaşları ortaya atmak mı ?
    Bırak kendin kendini övme la . Övülecek yanın varsa muhakkak birileri görür. Yoksa neyse. Sinir olmanın aşırısnı yaşıyorum şuan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet geçen arkadaşlar watsapta konuşmuşlar birisi doğum yapacaktı diğer arkadaş uyarıyorum diye kızı korkutmuş. Anlıyorum iyi bir şey yapmaya çalışmış ama doğum yapacak arkadaş korktuğuyla kalmış.

      Sil
  9. D. S. K hanım size ve yorumumu okuyan herkese çok teşekkür ederim. Kapınızı bana açtığınız için çok sevindim. :) Ben bütün yazılarınızı okuyorum. Yorumu anonim olarak bazen yapıyordum. Bundan sonra daha sık sık gelirim. Bu arada ben Eda. :) Güzel dilekleriniz için tekrar teşekkürler :) Bu arada gerçekten daha iyiyim. Ama bazen kendimi çok kötü hissettiğim oluyor arada. :) Dün de herhalde tam benlik konu seçtiğiniz için çok yazmışım. Kusura bakmayın, tekrar teşekkür ediyorum. Ben de size ve diğer arkadaşlara katılıyorum. Söylediğiniz gibi ortasını bulmak lazım. Umarım dengeyi yaşamın her yerinde kurarız , hep beraber inşallah :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek her zaman beklerim Eda. Yav bu arada bana sen desen ben sen diyorum sen siz bir tuhaf oluyorum yada duruma göre ben siz demeye başlayayım olmazsa :D

      İnsanlık hali elbette kendimizi iyi hissettiğimiz kadar kötü hissettiğimiz zamanlarımızda oluyor. Ne demek istediğin kadar yazabilir içini dökebilirsin. :)

      İnşAllah benden de sevgiler :) Ayrıca benim sıkıcı yazılarımı okuduğun içinde çok çok teşekkürler :D

      Sil
  10. Hayır, çok eğlenceli yazılarınız :) Ben zaten moralimi bozacak şeylerden artık uzaklaşmayı seçiyorum. Güzel ve eğlenceli yazmasaydınız okumazdım. :) ,Bu arada bence de sizli konuşmayalım senli konuşalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)

      Bende kore dizileri izlerim blog okuyorum yeppudaa sitesinde takılırım. İnsan arada nefes almak istiyor :) Ama kafanı dağıtmak için bloguma gelmene ayrıca memnun oldum :)

      Ay süper olur ben pek alışık değilim zaten sizli bizliye :)

      Sil
    2. Tamam o zaman :) Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Bir de yeni aklıma geldi. Iki tanıdığım kişi daha vardı. Sürekli kıyafet, saç vs. dış görünüşüne iltifat isteyen :) Mesafeyi arttırdığım, hatta görünce yolumu değiştirdiğim olmuştu :) Bu bahsettiğim tipler durmadan kendilerini öven tipler değil de , durmadan kendilerine övgü isteyen tiplerdeydiler ve ciddiydiler:) Üniversitede serbest kıyafet olduğu için ders başlamadan önce kıyafetim nasıl, saçım nasıl, makyajım yakışmış mı, ayakkabım uyumlu mu, çantam nasıl , yeni aldım vs bir dünya soru 😧😓😂😡😁 Bunları da anlamıyorum çünkü belki beğenmediğim halde sırf kalbi kırılmasın diye beğeniyorum diyorum ( ki beğenmediğim olmuştur ama yine de güzel olmuş demek zorunda kaldım:) ya da belki benim param yok alamıyorum veya alsam da bana yakışmaz diye düşünüyorum. Insan biraz empati kurar ne bileyim :)
    Belki yalan söylüyorum güzel olmuş diyerek ki söyledim de of :) İnsanlar tuhaf vesselam :)
    Bir de yurtta kaldığım zamanlarda oda arkadaşım saçına bir şeyler yapardı , benden de övgü beklerdi. Samimi de değildik ,gerçekten merhaba merhabaydık , çünkü yurttaki kızlarla samimi olmayı doğru bulmazdım:) Samimi olmadığım gibi ciddi yorum yapmamı isterdi ,hem de her seferinde :)
    Ben başka bir şeyle ilgileniyorum veya kendi dersim için hazırlanıyorum , onun saçına mı bakıp jüri gibi yorum yapayım :)
    Bir gün tv izliyordum o maşa yapmıştı. Başka odaya geç deseniz geçemem ,yurt bir oda bir lavabo :) Hani başka odaya geçip yüzünü az görsem desem şansım yok :) Ama buna rağmen çok az konuşmaya dikkat ederdim:) Neyse bir gün yorum yapmadım o sormamıştı çünkü , bana bugün herhalde beğenmedin dedi afalladım ve beğendiğimi , tv izlediğimi söyledim. Bir de daha o sormadan iltifat istiyorlar :)
    Aynı arkadaşım cildine de iltifat istemişti ,çok az sivilcesi vardı ,ben de çok güzel olduğunu , onlarında belli olmadığını söylemiştim , daha sonra bu kişinin sınavlardan sanırım stres yaptı herhalde ondan biraz sivilceleri arttı ama odaya getirdiği bir arkadaşına: " Bana hemen nazar değiyor , birisi iltifat etti mi nazar değiyor " demişti, kastettiği kişi ben miyim yoksa bir başkası mı bilemiyorum ama benimde cilt sorunlarım var ve ben o sormadan iltifat etmemiştim hiçbir zaman ve haliyle beğensem de beğenmesem de kötü yüzün deyip vicdansızlık yapacak halim yok :) Başka bir arkadaşımada gözlerine iltifat etmişlerdi de teşekkür edeceği yerde kötü kötü bakıp maşallah deyin demişti:) Sürekli kendilerini öven tiplerden daha kötüsü sürekli övülmek isteyen tipler olduğunu düşünüyorum. Zaten çoğu kişi benim yaptığım gibi beğendim deyip geçiştirir halbuki beğenmediği halde yani kalbimle dilim aynı şeyi söylemez veya beğensem de bu tavrından dolayı beğendim demek içimden gelmez insanlar çok tuhaf :) Her zaman iltifatı karşı kişiden beklemek lazım ve bunun için de o kişilerin yaptığı gibi emrivaki değil de doğallığına bırakarak olmalı. Zaten karşımızdaki kişi biz bir şey yapmadan bizi övdüyse ya övgüsü gerçektir ya da bize işi düşmüştür de yardım istemeden önce bizim kalbimizi çalmayı düşünüyordur ,yumuşayalım da kıramayıp yapalım😉😇😁 diye veya yardım istemek için önce bize iyilik yaparlar sonra karşılığını isterler. Sana şunları yaptım bana borçlusun gibi :) Neyse ben yine çok uzattım kusura bakmayın :) ✌😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oha ne gıcık kızmış ya, ben olsam yahu senin beğenmen önemli bana sorma derdim.. Ayy bi de nazar değermiş maşallah deyinmiş kezbana bak :D

      Sil
    2. Açıkçası o zamanlar insanların kalbini kırmamaya dikkat ediyordum. Şimdi kendi kalbim kırılınca artık öyle yapmıyorum. Bir de bahsettiğim tipler hep pohpohlanmaya alışmış tipler. Ben olumsuz veya cevapsız davransaydım kıskanç diyeceklerini düşünüyordum. :)

      Sil
    3. Odada arkadaşına öyle demesiyle beni kastettiyse çok ayıptı. Ama başkasını da kastetmiş olabilir. Bir de beni kasttettiyse ben o sormadan iltifat etmedim hiçbir zaman. Hem soruyor hem olumlu cevabıma seviniyor hem başkalarına beni kastediyor cok tuhaf. ( ama baska kisi de olabilir) o zaman iltifat isteme herkesten iltifat dilenciligi istiyor verdigimiz parayi elestiriyor hahaa:)

      Sil
  12. Ay sürekli övgü bekleyenlerde kötü yav ama ben ne yalan söyleyeyim karşımdaki çok sevdiğim birisi değilse beğenmediysem açıkça söylüyorum. Sevdiğim bir insansa üstü kapalı kalbini kırmadan beğenmediğimi söylemeye çalışıyorum. :)

    Empatiden yoksun insanlarda çok fena yani karşındakini düşünmeden kendi kıyafetini gösterip, bir de onu alamayacak durumda olana fikrini sormak. Hadi diyelim durumun var ya olmasaydı dediğin gibi. İnsanlardan helede günümüz gençlerinden yaşıtım olan bazı arkadaşlarımdan kaçma isteği uyandıran çok bende kaçıp gidesim bir nefes alasım geliyor.

    Evet benim çevremde de var istediği bir şey olsun yada sana işi düşsün ağzından girer burnundan çıkar (Ama tatlı dille.) bir bakmışsın istediğini yapmışsın. Çıkar için birbirimize yaklaşır hal hatır sorar olduk.

    Ne denir ki başka Edacım hem ne kusuru eğer bir daha kusura bakmayın dersen bozuşuruz haberin olsun :D

    YanıtlaSil
  13. Tamam D. S. K' cım. :)

    YanıtlaSil
  14. Ben de birilerine aldıklarını göstermeyi hiç sevmem. Hava atar gibi . Neyse mezuniyetimden önce alışveriş yapmıştım. Evde kaldığım kızlar eve geldiğim zaman poşetle kapıda yakalamışlardı. Göster diye tutturdular. Üstümde görürsünüz zamanı gelince diyorum yok yok ben de abartmadan gösterdim. Ne onlar gibi giydim, ne defile yaptım. Sadece ustume tuttum uzatmadım. Bu seferde bu kadar seyi nasil aldin nasil odeyeceksin ailenin gucu yeter mi dediler oyle sinirlendim ki
    Bir de bunlari diyen burs alan ve her hafta mutlaka gezen her seferinde kiyafet alan insanlar.
    Allah hep iyi insanlar cikarsin karsimiza hepimizin amin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. Neyse takma artık o kızları ve kendin gibi yaşamaya çalış. Diğer türlü hayat işkence çünkü :D

      Sil

Hoş Geldin O Kadar Geldin Yorum Yap Öyle Git :DD

Tasarım:Sawako Kuronuma